/ Hoe zet je de kracht van B2B online marketing efficiënt in?
Hoe zet je de kracht van B2B online marketing efficiënt in?
Wat mag het kosten om een klant binnen te halen? En hoe kom je er snel achter of je LinkedIn-strategie een goede ROI heeft? Die vragen en meer kwamen aan bod tijdens de succesvolle sessie over LinkedIn-marketing afgelopen maand bij online marketingbureau Leadscope. Leadscope is een van de partijen die samen met Lemm en Ten Haaf /B2B is vertegenwoordigd in het samenwerkingsverband B2B Powerhouse.
Marketing in B2B
Even terug naar het begin. Begin 2018 kwamen we voor het eerst bij elkaar, de vijf partners binnen het B2B Powerhouse. Naast genoemde partijen zijn dit spotONvision (salesgerichte B2B-marketing), NLmatch (B2B-telemarketing) en Olbico, ontwikkelaar van master data oplossingen voor CRM en B2B leadgeneratie. Hoe is het idee ontstaan? Vanuit de visie dat we geloven in superspecialisten, maar ook weten dat marketing in B2B vandaag de dag op heel veel borden tegelijk wordt gespeeld. Voor bedrijven is het niet meer te doen om een volwaardig marketingteam op te tuigen, dat kennis heeft van al die verschillende facetten. Je kunt immers niet voor iedere discipline – creatie, positionering, SEA, SEO, social media, content(strategie), e-mail, events, lead generation, marketing automation, data analytics, telemarketing; om er maar wat te noemen – iemand aannemen.
Specialistische B2B-marketingbureaus
Maar je moet in feite wel iets met al deze zaken en het liefst goed gecoördineerd. Dat kun je bij een groot bureau neerleggen, maar ook – en beter nog, denken wij – bij specialistische bureaus. En dan het liefst binnen een groep, met één aanspreekpunt. Dan ben je niet alleen verzekerd van superspecialisten, maar ook van een efficiënt proces. Onze klanten hoeven namelijk niet meer met vijf bureaus te schakelen, wij betrekken ze aan de achterkant en schuiven ze naar voren wanneer nodig. Van strategie tot conversie, samen bieden we partijen in de B2B het hele palet en kunnen we hen bijstaan in alle fasen van de customer lifecycle marketing.
Effectieve marketingcampagnes
We bedenken samen een aanvalsplan voor een campagne. Door een of twee partners bij een klantvraag te betrekken, kan het bovendien zijn dat we met een andere of betere oplossing komen dan waar de klant om vraagt. Die brede propositie en aanpak slaan aan in de markt, mogen we inmiddels rustig zeggen. Maar het is ons zeker niet alleen om commercie te doen. We zijn ook kennispartners en dat gaat wel een stap verder dan de losse samenwerkingen die je soms ziet. Er is meer vertrouwen; we hoeven elkaar niet meer te overtuigen van onze kwaliteiten en expertise. Als we bijeenkomen, stappen we even uit onze eigen niche en bespreken met elkaar: welke trends en ontwikkelingen zijn er? Hoe ga je bijvoorbeeld om met bepaalde technologieën? Wat is – op dit moment – effectief? Dat is leerzaam en die kennis nemen we weer mee naar onze klanten.
Onze kennis en kunde delen we zoals gezegd ook in kleinschalige events, zoals dat over LinkedIn-marketing. Andere events gaan bijvoorbeeld over positionering en creatie, marketing automation, customer experience, conversie-optimalisatie en digitale transformatie. Heb je op dit moment een concrete uitdaging op B2B marketing-gebied? En wil je daarbij putten uit onze gezamenlijke expertise? Dat kan. Stuur een mail met je vraagstelling en je ontdekt al snel de kracht van het B2B Powerhouse!
Geschreven door: Sander Huisman
Sander Huisman
Digital Director