Wervingscampagne 'Topjob als dakdekker' voor jongeren
Voor DAKMERK ontwikkelden we een wervingsstrategie specifiek gericht op jongeren, met als doel de instroom van leerling-dakdekkers te verhogen. Door innovatieve communicatie en samenwerking met opleider Tectum, richt deze strategie zich op MBO-studenten die op zoek zijn naar een werk-leertraject in de platte daken-branche.
TikTok & Snapchat voor de jongeren, Meta (Facebook en Instagram) voor de ouders
De campagne richt zich zowel op de jongeren zelf (leeftijd 15-19 jr) als op de ouders, begeleiders, die een adviserende en vaak beslissende stem hebben in de keuze voor een vervolgtraject van zoon of dochter. Kanalen: TikTok en Snapchat voor jongeren, Meta (FB en Insta) voor de ouders. Trigger in de korte video’s was een gratis cap bij download infoformulier of aanvraag naar meer informatie. Verschillende afbeeldingen en headings werden getest, waarna kon worden geoptimaliseerd.
Opvolging
De 2 doelgroepen werden ieder naar een eigen landingpage geleid, met voor hen specifieke, relevante boodschappen. Websitebezoekers werden geretarget via emailmarketing.
Resultaat
De campagne heeft geleid tot een gemeten hoge zichtbaarheid onder beide doelgroepen en tot +20 concrete leads die zijn doorverwezen naar het opleidingsinstituut voor dakbedekkers.