Employer branding 'A-werkgever DEKRA'
Voor DEKRA ontwikkelden we een employer branding communicatieconcept voor de uitrol van recruitment campagnes. Enerzijds om zichtbaarheid en naamsbekendheid van DEKRA als werkgever te vergroten. Anderzijds gericht op specifieke functieprofielen voor de invulling van openstaande vacatures.
A-werkgever: Ambitie, Afwisseling en Autonomie
In Nederland is het merk DEKRA niet zo bekend onder werkzoekenden. Daardoor – en natuurlijk door de krappe arbeidsmarkt – had DEKRA veel moeite om geschikte medewerkers te vinden. In Nederland is DEKRA actief op verschillende gebieden, waaronder claims en schade afhandeling, rail, product testing, systeemcertificeringen en occupational health and safety. Met circa 1000 mensen en kantoren in Capelle a/d IJssel, Alkmaar, Utrecht, Veenendaal en Arnhem wordt iedere dag gewerkt aan het verbeteren van de veiligheid in het verkeer, op het werk en thuis. DEKRA is een fantastisch bedrijf om voor te werken, waarbij Ambitie, Afwisseling en Autonomie kernwaarden zijn. Kortom: een A-merk voor werknemers. ‘A-werkgever DEKRA’ was geboren.
Recruitment campagnes in Nederland en de EU
De afgelopen paar jaar hebben we voor DEKRA onder het paraplu-concept ‘A-werkgever DEKRA’ diverse employer branding en recruitment campagnes opgezet voor het enthousiasmeren en werven van diverse functieprofielen – voornamelijk technisch van aard – in Nederland en daarbuiten (o.a. Polen, Spanje, Italië). In de campagne hebben we echte medewerkers van DEKRA een rol gegeven – in beeld en woord. De kanalen die we daarbij hebben ingezet zijn search, social en display.