Altijd bij de les met het online platform van Langerhans
Stichting Langerhans is het grootste, onafhankelijke kennis- en scholingsinstituut op het gebied van diabetes voor huisartsenpraktijken. Vanwege meer aandacht op diabetesgerelateerde indicatiegebieden, was een herpositionering noodzakelijk. Met een nieuwe visuele identiteit en geïntegreerd online platform.
Nieuwe positionering
Stichting Langerhans wil zich gaan richten op meer indicatiegebieden dan alleen diabetes. Met een verbreding naar obesitas, nierschade en CVRM (cardiovasculair risicomanagement). Daarom voldeed de website op Diabetes2.nl niet meer. Ook het logo en huisstijl waren toe aan een opfrisbeurt. Lemm en Ten Haaf is aan de slag gegaan met een nieuwe visuele identiteit en UX/UI design voor de nieuwe website.
Visuele identiteit en website
De heritage van het oude logo (gebaseerd op een portret van Paul Langerhans, een Duitse patholoog naar wie de ‘eilandjes van Langerhans’ in de alvleesklier zijn vernoemd) diende terug te komen in het nieuwe logo. Maar op een eigentijdse manier, aansluitend op de nieuwe positionering. De visuele identiteit vormde vervolgens de basis voor de ontwikkeling van de nieuwe website.
Geïntegreerd, gebruiksvriendelijk online platform
Na de ontwikkeling van de nieuwe branding is samen met Get Hooked (net als Lemm en Ten Haaf onderdeel van Happy Horizon) het nieuwe online platform ontwikkeld op Langerhans.com ontwikkeld. Het geïntegreerde platform omvat een forum, webshop, scholingsmodule en uitgebreid Mijn-omgeving. Lemm en Ten haaf was verantwoordelijk voor het design en Get Hooked voor development.