Diabetes type 1 ontdekkingsreizen
In 2021 bestond insuline 100 jaar. Novo Nordisk wilde dit moment aangrijpen om patiënten aan het woord te laten. Want insuline als medicijn is natuurlijk een fantastische uitvinding, maar het gaat uiteindelijk om wat het heeft gedaan voor het leven van mensen met diabetes.
Leven met diabetes
Ontwikkel een campagne rondom de 100 jaar insuline aan de hand van patiëntverhalen. Hoe kunnen we deze patiëntverhalen het beste vormgeven? Wat zijn de juiste vragen? Waar op novonordisk.nl kunnen we hier een goede plek voor vinden? Hoe zou de opname vorm moeten krijgen? En hoe kunnen we uiteindelijk zorgen voor traffic naar de landing page met video’s?
Persoonlijke ‘ontdekkingsreizen’
Er is een mooie parallel te trekken tussen de ‘reis’ van de eerste uitvinding van insuline in 1921 tot heden en de ‘reis’ die een patiënt moet afleggen na de diagnose diabetes type 1. In beide gevallen kun je spreken van een ontdekkingsreis. We hebben een serie interviews opgenomen waarin de de persoonlijke verhalen van mensen met diabetes type 1 in beeld worden gebracht. Gepresenteerd door Loes Heijmans, spreker en auteur, die zelf ook diabetes type 1 heeft. Via een social media campagne wordt traffic naar de landingpage gerealiseerd.
Inspirerende video’s en podcasts
Tijdens de campagneperiode van drie maanden hebben we binnen de doelgroep meer dan 2,5 miljoen vertoningen gerealiseerd met een CTR (click through rate) van bijna 2%. In totaal is er op de landing page 143 uur gekeken naar de 6 verschillende video’s. Een hoge mate van engagement die de relevantie voor de doelgroep onderschrijft.